Štúdio pohybu a jogy.
Nárast organickej návštevnosti webu o 308%
Content
Dosiahnutie 3. pozície v Google na relevantný výraz
Content
Technická analýza, redizajn webu a tvorba tlačovín
Web
Prípadová štúdia.
Žilinské štúdio Monfit ma oslovilo s požiadavkou spracovať redizajn existujúceho webu, ktorý po vizuálnej a funkčnej stránke nespĺňal očakávania. Skončilo to však implementáciou komplexnej Content stratégie s úžasnými výsledkami.
Monfit
Vysoko konkurenčný segment
Segment joga štúdií je známy svojou vysokou konkurenčnosťou. Joga zaznamenala obrovský boom, počet jej lektorov v poslednom období výrazne vzrástol. Presadiť sa v takomto prostredí je preto veľmi náročné aj pre skúsenú profesionálnu lektorku.
Radovan Hýbl
marketingový špecialista
Zastaralý web jej rozhodne v jej misii nepomáhal a v boji o zákazníčky doslova zlyhával.
Peniaze investované klientkou do reklamy sa nevracali a kampane boli stratové.
Technická analýza a redizajn webu
Svoju prácu som začal spracovaním technickej analýzy webstránky, aby som zistil v akom je stave. Už na prvý pohľad bolo zrejmé, že výsledky nebudú uspokojivé. Starý web nedisponoval žiadnym analytickým nástrojom. Po jeho implementácii a dostatočnom časovom zbere údajov som zistil, že web neplnil svoju funkciu.
Technicky nemal správne nastavené ani základné parametre. Nezískaval takmer žiadnu organickú, ani priamu (direct) návštevnosť. Aj po vizuálnej stránke rozhodne potreboval oprášiť. Okrem neatraktívneho vizuálu, ktorý podčiarkovali fotky použité z fotobanky, mal aj množstvo závažných technických problémov, o ktorých zadávateľka vôbec nevedela.
Na webe absentoval SSL certifikát. Web nemal žiadne bezpečnostné mechanizmy, ani zálohovací systém. Menu a štruktúra podstránok boli neprehľadné a nespĺňali ani základné UX požiadavky. Ceny boli uvádzané v rôznych sekciách bez priamej väzby na konkrétne služby. Niektorým cvičeniam chýbal popis. Z hľadiska brand buildingu bol nesprávne použitý komunikačný tón.
Vzhľadom na množstvo technických problémov, ktoré sa podpisovali na penalizácii Google som pristúpil k výstavbe webu úplne od základu.
V prvom rade som nanovo vypracoval základy webu s ohľadom na jeho bezpečnosť a možnosť obnovenia zo zálohy. Optimalizačnými opatreniami som výrazne zvýšil aj rýchlosť načítania webu, čo Google a aj návštevníci webu určite ocenia.
Na základe výstupov analytiky som zistil, že viac ako 57% návštevnosti webu pochádza z mobilných zariadení, preto bolo potrebné zabezpečiť jeho responzivitu a primárne ho prisposôbiť pre prácu s týmito zariadeniami.
Následne som sa zameral na vizuálnu stránku. Vizuálne atraktívny web je predpokladom jeho opakovanej návštevnosti. Základom každého webu je správne nastavená paleta farieb a kvalitné fotografie. Farby som prispôsobil archetypu zadávateľky tak, aby odzrkadľovali ňou preferované hodnoty a zároveň zabezpečovali kontrastnosť v súlade s normami prístupnosti.
Fotografický materiál bol zabezpečený prostredníctvom fotenia na mieru, ktoré realizovala Veronika Čižmárová. Jej prácu som poznal z minulosti a bol som s ňou veľmi spokojný.
Ďalšou výzvou bolo sprehľadnenie štruktúry webu a zvýšenie užívateľskej skúsenosti. Výsledkom je svieži vizuál a platforma, na ktorej každý jednoducho nájde to, čo potrebuje. Prepojenie webu na rezervačný systém je samozrejmosťou.
Content stratégia
V druhej fáze zadania som sa venoval stanoveniu obsahovej stratégie. Vypracoval som analýzu kľúčových slov, aby som identifikoval medzery v potenciále generovania očakávanej organickej návštevnosti.
Ďalším krokom, ktorý úzko nadväzoval na analýzu kľúčových slov, bolo správne nastavenie on-page a technical SEO prvkov. V rámci optimalizácie webu pre vyhľadávače som kládol dôraz na best practises v oblasti implementácie relevantných kľúčových slov, ktoré absentovali v štruktúre webu a web tak nedostatočne pokrýval predmetnú oblasť. Išlo o vysoko efektívnu činnosť z hľadiska výsledkov, ktoré na seba nenechali dlho čakať.
Ďalším opatrením bolo napĺňanie obsahového plánu a zapracovanie odborných článkov od copywriterov, na základe vopred stanovených kritérií. Zahrnutie blogovej sekcie do štruktúry webu prinieslo nielen vyššie pokrytie webstránok na identifikované kľúčové slová, ale aj jeho vyššiu atraktivitu pre návštevníkov. Synergický efekt vytvorilo aj prepojenie činností s aktivitou na sociálnych sieťach a e-mail marketingom.
Posledným, ale nemenej dôležitým bolo sústredenie sa na budovanie off-page SEO prvkov s prioritným zameraním na linkbuilding. Tvorbu autoritatívnych backlinkov považujem za základ pre potenciálny Google rank-up.
Vzhľadom na vynikajúcu pozíciu klientky v centre Žiliny, sme sa snažili využiť potenciál vysokej frekvencie ľudí pohybujúcich sa v lokalite a doplniť tak online prítomnosť o ďalší rozmer. Pre podporu offline predaja som pre zadávateľku spracoval aj sadu tlačovín. Jednalo sa o roll-up, potlač reklamného stojana (Á-čko) a sadu letákov formátu A3 a A4. Pre udržanie konzistentnosti komunikácie značky som vychádzal zo stanovenej farebnosti a vizuálnych prvkov brandu, ktoré sú použité aj na webe a sociálnych sieťach.
Výsledky
Po spustení content stratégie sme zaznamenali signifikantné zvýšenie organickej návštevnosti. Návštevnosť webu sa zvýšila o neuveriteľných 308%. Výrazný rast bol zaznamenaný nielen v počte unikátnych návštevníkov, ale aj v kvantite vykonaných impresií.
Pozitívny dopad sme s klientkou zaznamenali aj v oblasti primerného času stráveného návštevníkmi na webstránkach. Average time on page je ukazovateľ, ktorý súvisí s kvalitou obsahu na webstránke a môže mať nepriamy dosah na ranking webu. Pri prevzatí webstránky bol tento ukazovateľ veľmi nízky. Súviselo to predovšetkým s takmer neexistujúcim obsahom webu. Návštevníci nemali žiadny dôvod po návšteve webu na ňom ďalej zotrvávať.
Výsledkom práce bolo aj zvýšenie pozícií v SERP-e (Search Engine Result Page), na viacero kľúčových vyhľadávacích výrazov. Čerešničkou na torte bolo dosiahnutie tretej pozície na vyhľadávací výraz: „joga v Žiline“. Vzhľadom na to, že konkurenciou v tejto oblasti sú etablované, dlhodobo pôsobiace, právnické osoby s množstvom aktívnych členov, bronzová medaila je pre štúdio vedené jedinou osobou naozaj obrovským úspechom.
Najvýznamnejšim dopadom spolupráce so zadávateľkou je zvýšenie záujmu klientiek zo Žiliny a jej bezprostredného okolia o cvičenie jogy v jej štúdiu. To sa prejavilo v stúpajúcej návštevnosti štúdia Monfit.
Záver
Zhodnotenie spolupráce
Spoluprácu s Monikou hodnotím naozaj veľmi kladne. Šíri okolo seba pozitívnu energiu a je nesmierne sympatická. Zároveň veľmi dobre vie, čo chce a je vidieť, že sa vo svojej oblasti naozaj vyzná. Veľmi rád spolupracujem na projektoch, pri ktorých dochádza k obojstrannému obohateniu. Toto bol jeden z nich.
Radovan Hýbl
marketingový špecialista
Chcela by som sa podeliť o svoje nadšenie pre Radovana Hýbla, ktorý vytvoril novú webovú stránku pre moje jogové štúdio MonFit. Radovan je skutočný expert v oblasti grafiky, webdizajnu a nastavenia marketingovej stratégie. Od základov prerobil môj starý web po grafickej, vizuálnej a funkčnej stránke vrátane implementácie analytiky a vypracovania SEO stratégie. Jeho technické zručnosti boli úžasné. Bol schopný nájsť riešenia pre moje požiadavky a odporučiť mi najlepšie možnosti k dosiahnutiu môjho cieľa. Jeho práca bola precízna, efektívna a výsledok bol nad očakávania. Webová stránka, ktorú pre mňa vytvoril je skvelá. Je prehľadná, moderná a intuitívna. Umožňuje návštevníkom rýchlo a jednoducho sa zorientovať v mojej ponuke služieb. Celkovo by som Radovana vrelo odporučila každému kto potrebuje vytvoriť webovú stránku, rieši redizajn stránky alebo nastavenie SEO stratégie. Bol úžasným partnerom počas celého procesu našej spolupráce. Jeho trpezlivosť, ochota, časová flexibilita aj schopnosť počúvať a komunikovať bola neoceniteľná. Je nielen odborník, ktorý sa vyzná ale aj veľmi príjemný človek, ktorému naozaj záleží na spokojnosti klienta. Ďakujem, Radovan.
Monika Valachová
majiteľka štúdia
Monfit
Najlepšie štúdio pohybu a jogy v Žiline.
Monfit štúdio pohybu a jogy sa nachádza v absolútnom centre Žiliny. Vedie ho Monika Valachová, pre ktorú je pohyb neoddeliteľnou súčasťou života.
Radovan Hýbl
marketingový špecialista
Monika je certifikovaná lektorka Jogovej terapie, trénerka fitnes a kulturistiky a inštruktorka skupinových cvičení (aerobic, tae-bo, body forming).
Venuje sa však aj tancu (belly dance, salsa, bachata), rôznym športom a zdravému životnému štýlu.
Monika je zároveň úspešnou absolventkou Kurzu SM systém. Ide o unikátnu cvičebnú metódu propagovanú renomovaným lekárom MUDr. Richardom Smíšekom.
Monika je veľmi obľúbená lektorka s úžasným ľudským prístupom.